1/6/13

APLICACIÓ DEL MÈTODE A L'ALUMNE V


Objectius

Usar estratègies i habilitats per a millorar la lectura.

Aplicar tècniques de reescriptura de paraules i frases.
 
Activitats

El llibre de lectura és confegit per la professora que imparteix la classe i s’adapta al nivell lector de l’alumne/-a. Es comença per el so que s’estudia i paraules amb síl·labes on el so està a principi, al mig o al final de les paraules i s’acaba la lectura amb tres o quatre frases amb paraules que contenen el so i la lletra treballada. A continuació es llegeix picant cada una de les paraules. Finalment es fa la còpia tapada que consisteix en mostrar dos o tres paraules de les frases llegides, s’incideix per part de la psicopedagoga  en les característiques d’aquestes paraules. Per exemple : fixa-t’hi bé en aquesta/-es paraula/-es perquè després l’hauràs d’escriure tu sense cap falta;  s’escriu en majúscula perquè es la primera que comença la frase; aquesta altra –envernissar-  s’escriu amb una ve baixa perquè té davant una ena i a més porta el dígraf ss perquè sona essa sorda i va entre vocals, etc., i així es comenten les paraules més difícils, de dos en dos i a mida que les memoritza llavors es tapen i les ha d’escriure de memòria.  En la sessió del següent dia torna a llegir les frases de la còpia tapada (repàs) i es fa el dictat de les mateixes frases.

El procediment seguit en la correcció de faltes del Dictat és el següent: Les faltes del dictat són copiades per la psicopedagoga  en el full de treball de l’alumne/-a i aquest/-a les copien, a continuació les copien dient el nom de cada lletra (deletrejant),per últim l’escriuen poc a poc lletra per lletra mentre estiguin deletrejant-la.  

Reflexió personal

És aquest un altre procediment per a millorar la memòria de treball de l’alumne i refermar l’ortografia; a més es treballa conjuntament l’habilitat lectora i l’expressió escrita.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada