Objectius
Usar estratègies i habilitats
per a millorar la lectura.
Aplicar tècniques de
reescriptura de paraules i frases.
Activitats
El llibre de lectura és
confegit per la professora que imparteix la classe i s’adapta al nivell lector
de l’alumne/-a. Es comença per el so que s’estudia i paraules amb síl·labes on el
so està a principi, al mig o al final de les paraules i s’acaba la lectura amb
tres o quatre frases amb paraules que contenen el so i la lletra treballada. A
continuació es llegeix picant cada una de les paraules. Finalment es fa la còpia
tapada que consisteix en mostrar dos o tres paraules de les frases llegides, s’incideix
per part de la psicopedagoga en les
característiques d’aquestes paraules. Per exemple : fixa-t’hi bé en aquesta/-es
paraula/-es perquè després l’hauràs d’escriure tu sense cap falta; s’escriu en majúscula perquè es la primera que
comença la frase; aquesta altra –envernissar- s’escriu amb una ve baixa perquè té davant una
ena i a més porta el dígraf ss perquè sona essa sorda i va entre vocals, etc.,
i així es comenten les paraules més difícils, de dos en dos i a mida que les
memoritza llavors es tapen i les ha d’escriure de memòria. En la sessió del següent dia torna a llegir
les frases de la còpia tapada (repàs) i es fa el dictat de les mateixes frases.
El procediment seguit
en la correcció de faltes del Dictat és el següent: Les faltes del dictat són
copiades per la psicopedagoga en el full
de treball de l’alumne/-a i aquest/-a les copien, a continuació les copien
dient el nom de cada lletra (deletrejant),per últim l’escriuen poc a poc lletra
per lletra mentre estiguin deletrejant-la.
Reflexió personal
És aquest un altre
procediment per a millorar la memòria de treball de l’alumne i refermar l’ortografia;
a més es treballa conjuntament l’habilitat lectora i l’expressió escrita.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada