Objectius
Identificar el so i
la lletra en paraules determinades.
Adquirir un
progressiu domini de l’escriptura de la lletra que es treballi.
Reconeixement visual ,auditiu,
tàctic i cinestèsic de la lletra.
Escriure la lletra
treballada.
Reproduir paraules
que continguin la lletra treballada.
Activitats
|
L’aprenentatge de la grafia de la lletra es
fa simultàniament a la lectura quan es presenta un nou so o lletra través d’una sèrie d’activitats
multisensorials realitzades en el full de treball, com per exemple:
1r) Presentació de la
lletra
2n) En un retall d’un
article de diari, revista o paraules buscar la lletra que es treballa ( a ) i
encerclar-la amb el color que li correspon en l’alfabet.
3r) Presentació de la
lletra en tipografia de pal i d’impremta
a a
Repassen les
lletres amb el llapis de color vermell.
|
Aquí l’alumne/-a
copia les lletres (amb tipografia d’impremta i lligada)
|
Aquí les copia
tapant les lletres de la mostra.
|
Aquí amb els ulls
tancats han de fer les lletres.
|
4t) Copiar la paraula
o paraules clau amb lletra lligada:
arc _______________________
aranya
_____________________
Totes aquestes
activitats de grafia es fan amb cada una de les lletres a mida que es
presenten.
Reflexió personal
El fet de treballar
simultàniament la lectura i l’escriptura i utilitzar més d’un sentit en l’aprenentatge
d’aquesta garanteix que el reforç de les impressions visuals, auditives i motores
contribueixi a evocar cada vegada que ho necessiti les memòries tàctils i cinètiques
que ajudaran a l’alumnat dislèctic a afermar la seva memòria de treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada