29/5/13

APLICACIÓ DEL MÈTODE MULTISENSORIAL IV


Objectius

Identificar el so i la lletra en paraules determinades.

Adquirir un progressiu domini de l’escriptura de la lletra que es treballi.  

Reconeixement visual ,auditiu, tàctic i cinestèsic de la lletra.

Escriure la lletra treballada.

Reproduir paraules que continguin la lletra treballada.

Activitats


A                         a
 
L’aprenentatge de la grafia de la lletra es fa simultàniament a la lectura quan es presenta un nou so o  lletra través d’una sèrie d’activitats multisensorials realitzades en el full de treball, com per exemple:

1r) Presentació de la lletra

 

2n) En un retall d’un article de diari, revista o paraules buscar la lletra que es treballa ( a ) i encerclar-la amb el color que li correspon en l’alfabet.

3r) Presentació de la lletra en tipografia de pal i d’impremta



 

a               a
Repassen les lletres amb el llapis de color vermell.
 
 
Aquí l’alumne/-a copia les lletres (amb tipografia d’impremta i lligada)  
Aquí les copia tapant les lletres de la mostra.
Aquí amb els ulls tancats han de fer les lletres.

 

4t) Copiar la paraula o paraules clau amb lletra lligada:

arc   _______________________

aranya _____________________

Totes aquestes activitats de grafia es fan amb cada una de les lletres a mida que es presenten.  

Reflexió personal

El fet de treballar simultàniament la lectura i l’escriptura i utilitzar més d’un sentit en l’aprenentatge d’aquesta garanteix que el reforç de les impressions visuals, auditives i motores contribueixi a evocar cada vegada que ho necessiti les memòries tàctils i cinètiques que ajudaran a l’alumnat dislèctic a afermar la seva memòria de treball.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada