Hola de nou!
El passat 28 de febrer vaig començar el meu PRÀCTICUM II, aquesta vegada en un gabinet privat de Psicologia i Logopèdia.
A continuació passo a descriure el tema del meu projecte: la intervenció amb alumnat que presenta dislèxia i possiblement també algun altre trastorn associat com el TDAH.
La reeducació que es fa de la dislèxia consisteix en aplicar el mètode multisensorial d'Orton-Guillingham i un tractament psicopedagògic per a millorar les habilitats acadèmiques i/o socials, familiars, personals de l'alumnat, la seva avaluació i el seu seguiment.
La dislèxia és un trastorn neurològic present al llarg de la vida de la persona que la pateix, exigeix diferents estratègies com les que proporciona el mètode Orton, que poden ser utilitzades en qualsevol de les etapes acadèmiques i que permet ajudar aquestes persones.
La dislèxia i /o TDAH han de ser diagnosticats per un neuropsiquiatre o neuròleg. En cas que es sospiti que algun alumne presenti aquestes dificultats, en el gabinet es passen proves diagnòstiques per a determinar si pot haver-hi aquest trastorn, es fa un informe i a continuació és el facultatiu qui fa el diagnòstic, si aquest es confirma es procedeix a la reeducació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada