Una vegada realitzada
la prova i corregida aquesta ens aporta dades per conèixer les característiques
del grup classe i els aspectes particulars de cada alumne, obtenint d’aquesta
manera una informació valuosa per a l’orientació escolar de cada alumne.
Amb aquesta prova hem
obtingut:
El nivell individual
de les aptituds intel·lectuals amb els factors que constitueixen l’estructura
funcional de la intel·ligència: IG= intel·ligència general; INV= intel·ligència
no verbal; IV= intel·ligència verbal; RA= raonament abstracte; ApE= aptitud
espacial; RV= raonament verbal; ApN= aptitud numèrica; RAP=Rapidesa i
EFI=Efectivitat.
Els valors mitjans
d’aquest grup són dins l’ interval mitjà, cal destacar els percentatges
lleugerament més baixos, en general, a nivell de Rapidesa i de Raonament verbal
i els més alts, en l’aptitud espacial. L’accés i processament general de la informació és, en general, mitjà: mostren tenir un ritme una mica lent i aconsegueixen una eficàcia mitjana.
Taula de resultats
Nº
|
IG
|
INV
|
IV
|
RA
|
ApE
|
RV
|
ApN
|
RAP
|
EFI
|
1
|
80
|
80
|
75
|
80
|
80
|
60
|
80
|
25
|
98
|
2
|
95
|
97
|
90
|
85
|
99
|
90
|
80
|
55
|
95
|
3
|
1
|
1
|
1
|
1
|
5
|
1
|
2
|
1
|
65
|
4
|
40
|
35
|
50
|
45
|
25
|
50
|
50
|
60
|
25
|
5
|
3
|
15
|
1
|
15
|
2
|
3
|
1
|
96
|
1
|
6
|
75
|
90
|
45
|
90
|
80
|
60
|
20
|
70
|
45
|
7
|
80
|
75
|
80
|
80
|
70
|
75
|
80
|
40
|
90
|
8
|
55
|
55
|
60
|
65
|
40
|
50
|
70
|
35
|
75
|
9
|
98
|
99
|
90
|
95
|
99
|
75
|
99
|
60
|
95
|
10
|
25
|
30
|
30
|
45
|
15
|
10
|
70
|
40
|
30
|
11
|
90
|
80
|
95
|
75
|
90
|
95
|
90
|
60
|
80
|
12
|
25
|
35
|
15
|
20
|
70
|
20
|
20
|
25
|
45
|
13
|
40
|
55
|
30
|
45
|
70
|
20
|
50
|
20
|
75
|
14
|
35
|
35
|
45
|
30
|
55
|
60
|
20
|
35
|
50
|
15
|
80
|
75
|
80
|
90
|
40
|
80
|
70
|
70
|
55
|
16
|
90
|
90
|
90
|
80
|
95
|
80
|
90
|
60
|
80
|
17
|
35
|
55
|
30
|
65
|
40
|
20
|
35
|
25
|
65
|
18
|
35
|
30
|
50
|
20
|
55
|
25
|
80
|
80
|
10
|
19
|
3
|
10
|
1
|
30
|
3
|
2
|
2
|
30
|
3
|
20
|
55
|
60
|
45
|
45
|
80
|
50
|
35
|
30
|
70
|
21
|
70
|
75
|
50
|
75
|
80
|
40
|
70
|
70
|
40
|
22
|
15
|
10
|
20
|
10
|
25
|
10
|
50
|
20
|
30
|
23
|
95
|
80
|
98
|
85
|
70
|
95
|
99
|
60
|
85
|
24
|
35
|
20
|
65
|
45
|
3
|
75
|
50
|
80
|
10
|
25
|
55
|
55
|
50
|
20
|
95
|
50
|
50
|
35
|
65
|
26
|
35
|
40
|
30
|
35
|
55
|
40
|
20
|
5
|
99
|
27
|
95
|
90
|
98
|
80
|
95
|
95
|
99
|
60
|
99
|
28
|
40
|
60
|
30
|
65
|
55
|
20
|
35
|
10
|
90
|
Mitjana de la classe
|
51,2
|
53,4
|
49
|
53,1
|
55,4
|
46,5
|
52,5
|
44,3
|
58,1
|
Resultats generals IG
|
Nº Alumnes
|
%
|
0-19= BAIX
|
3
|
10,7
|
20-35=MITJÀ
BAIX
|
0
|
0
|
36-75=MITJÀ-
|
16
|
57,157,1
|
76-85=MITJÀ
ALT
|
3
|
10,7
|
86-94=ALT
|
2
|
7,1
|
95 o més de
94=MOLT ALT
|
4
|
14,2
|
Alumna nº 5
Alumne nº 19
A continuació
l’informe reflecteix la valoració madurativa de cada un dels alumnes del
grup/aula, amb els aspectes a reforçar i /o destacar. Exemple:
Nº
|
VALORACIÓ MADURATIVA GENERAL IGF,PERFIL D’APTITUDS INTEL·LECTUALS
Aspectes a reforçar i/o destacar
|
2
|
L’alumna va
respondre a la prova amb una rapidesa mitjana
i una eficàcia molt alta,
comparant-la amb la mitjana dels nens i nenes de la mateixa edat i nivell
escolar, el que indica una rapidesa adequada i unes capacitats molt altes per a trobar les respostes
encertades.
El nivell general de les seves capacitats
aptitudinals és dins l’ interval molt
alt comparat amb la mitjana dels nenes i les nenes de la seva edat i
estudis.
Mostra
millors capacitats per a resoldre aspectes relacionats amb l’aptitud espacial i el raonament
verbal, on els resultats són dins de l’ interval alt i molt alt.
Els
resultats en l’aptitud numèrica i
el raonament abstracte són dins de
l’ interval mitjà alt.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada