Objectius
Aplicar el mètode a l’alumne/-a.Memoritzar l’alfabet per ordre i amb els colors corresponents.
Activitats
S’inicia el treball
amb la presentació de les vocals en cartronets del colors següents: A
(color vermell), E (color taronja) I (color groc) O(color verd) U
(color blau); es col·loquen sobre la taula en columna picant sobre la taula
alhora que es diu en veu alta el nom de la vocal; a continuació es munta l’alfabet
on cada vocal inicia una filera de consonants amb el color de la vocal inicial.
Exemple: I J K L M N .
Exercicis per automatitzar/memoritzar
l’abecedari:
1. Separar les lletres per
colors.
3. Treballar per ordre
de vocal, 1r les vermelles i les ordenem: A B
C D.
4. Cercar estratègies
per a cercar el nom de les lletres. Veure si desconeix alguna lletra i anotar-la
en el quadern registre de l’alumne/-a.
Aquest exercici es
repeteix en cada sessió, és acumulatiu; quan sap un color passa al següent,
finalment quan coneix totes les lletres se
li fan ordenar i s’anoten els problemes que té. Per exemple amb l’abecedari de
colors se li pregunta: Digues les vermelles, les blaves, etc.
5. Han d’escriure l’abecedari
en un full o llibreta amb els colors corresponents, a mida que van progressant
en el seu aprenentatge.
6. Després es dóna l’abecedari
amb minúscules i que el posin cada lletra minúscula a sobre de la majúscula
corresponent.
Si algun alumne se’l
sap, l’abecedari, llavors abans d’iniciar tot el procés, se li fa escriure.
A mida que aprenen
les vocals (la majoria les tenen assolides) se’ls presenten les fitxes fonològiques
amb la paraula o paraules clau primer de les vocal i seguidament les consonants.
Reflexió personal
L’alumnat del gabinet
té assolides la majoria de lletres i tenen dificultats amb algunes de concretes,
aleshores és en aquestes que presenten més dificultats on cal insistir més. La
memorització de l’abecedari és important per aquests nens i nenes perquè els
ajuda més tard en la cerca de paraules en el diccionari, en conèixer el nom de les lletres i en que cada lletra es correspon amb un o varis sons.
BIBLIOGRAFIA
Outón, P. ABC Dislexia. Programa de Lectura y escritura. Madrid: Tea.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada