22/5/13

APLICACIÓ DEL MÈTODE MULTISENSORIAL II


Objectius
Aplicar el mètode a l’alumne/-a.
Memoritzar l’alfabet per ordre i amb els colors corresponents.

Activitats
S’inicia el treball amb la presentació de les vocals en cartronets del colors següents: A (color vermell), E (color taronja) I (color groc) O(color verd) U (color blau); es col·loquen sobre la taula en columna picant sobre la taula alhora que es diu en veu alta el nom de la vocal; a continuació es munta l’alfabet on cada vocal inicia una filera de consonants amb el color de la vocal inicial. Exemple: I  J  K  L  M  N .
Exercicis per automatitzar/memoritzar l’abecedari:
1. Separar les lletres per colors.
2. Trobar la vocal de cada de cada filera de lletres.
3. Treballar per ordre de vocal, 1r les vermelles i les ordenem: A  B  C  D.
4. Cercar estratègies per a cercar el nom de les lletres. Veure si desconeix alguna lletra i anotar-la en el quadern registre de l’alumne/-a.
Aquest exercici es repeteix en cada sessió, és acumulatiu; quan sap un color passa al següent, finalment quan coneix totes les lletres  se li fan ordenar i s’anoten els problemes que té. Per exemple amb l’abecedari de colors se li pregunta: Digues les vermelles, les blaves, etc.
5. Han d’escriure l’abecedari en un full o llibreta amb els colors corresponents, a mida que van progressant en el seu aprenentatge.
6. Després es dóna l’abecedari amb minúscules i que el posin cada lletra minúscula a sobre de la majúscula corresponent.
Si algun alumne se’l sap, l’abecedari, llavors abans d’iniciar tot el procés, se li fa escriure.
A mida que aprenen les vocals (la majoria les tenen assolides) se’ls presenten les fitxes fonològiques amb la paraula o paraules clau primer de les vocal i seguidament les consonants.
Reflexió personal
L’alumnat del gabinet té assolides la majoria de lletres i tenen dificultats amb algunes de concretes, aleshores és en aquestes que presenten més dificultats on cal insistir més. La memorització de l’abecedari és important per aquests nens i nenes perquè els ajuda més tard en la cerca de paraules en el diccionari, en conèixer el nom de les lletres i en que cada lletra es correspon amb un o varis sons.
BIBLIOGRAFIA 
Outón, P. ABC Dislexia. Programa de Lectura y escritura. Madrid: Tea.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada