Les
primeres sessions, quan un alumne nou arriba al gabinet de Psicologia i
Logopèdia, es dediquen al recull i anàlisi de la informació personal de
l’alumne mitjançant una entrevista amb la família; aquesta presa de contacte inicial és molt important perquè ens proporciona una
informació molt valuosa respecte als contextos:
familiar, social i escolar –que es completarà amb l’ entrevista amb el
tutor o tutora escolar - i ens permet la formulació d’hipòtesis que més tard
una vegada passades les proves diagnòstiques junt amb la recollida inicial de la informació i les
dades obtingudes ens proporciona una estimació de les necessitats de l’alumne-a
i a més ens dóna pistes sobre el tipus d’actuació que cal realitzar amb aquest
alumne-a concret, així com ens permet
una primera observació, presa de
contacte i interacció amb el nou alumne-a.
Objectius prioritaris:
Cercar i recollir
tota la informació disponible sobre l’alumne, a nivell personal, social,
familiar i escolar.
Avaluar-lo
psicològicament mitjançant proves estandarditzades.
Desenvolupament de les sessions
Els pares de l’alumna
acudeixen al gabinet davant de les dificultats d’aprenentatge de lectoescriptura
de la seva filla.
Les sessions per a la
detecció de la nena han estat organitzades de la manera següent:
Una primera sessió
psicòloga /tutora del Pràcticum II amb els pares del nou alumne-a, amb la
finalitat de recollir el màxim d’informació. Cinc sessions dedicades a la
passació de tests i proves psicopedagògiques diagnòstiques. En totes aquestes
sessions l’estudianta de la UOC ha observat la realització d’aquestes.
Una vegada recavada
tota la informació pertinent la tutora del Pràcticum II ha elaborat un informe
adreçat als pares amb les conclusions de la
valoració de la nova alumna a la que l’estudianta ha tingut accés. La psicòloga
ha proposat el tipus d’actuació psicopedagògica que cal fer amb aquesta alumna.
L’informe s’ entrega en mà als pares en
una reunió pares/psicòloga informant a aquests sobre les dificultats detectades
i l’actuació psicopedagògica a seguir en
el gabinet.
BIBLIOGRAFIA
Cuetos, F. Rodríguez,B. Ruano, E. Arribas,D. PROLEC-R
Bateria de evaluación de los Procesos Lectores, Revisada. Madrid: TEA ediciones.
Fawcett,A.J., Nicholson, R.I. DST-J Test para la Detección de la Dislexia en Niños.
Madrid: TEA ediciones.
Rey, A. Test de copia de una figura compleja.
Madrid: TEA ediciones.
Thurstone,L.L. Yela, M. Test de percepción de diferencias. CARAS-R. Madrid: TEA ediciones.
Wechsler, D. WISC-IV. Escala de Inteligencia
de Wechsler para niños- IV. Pearson.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada