2/5/13

LES PRIMERES SESSIONS



 
Les primeres sessions, quan un alumne nou arriba al gabinet de Psicologia i Logopèdia, es dediquen al recull i anàlisi de la informació personal de l’alumne mitjançant una entrevista amb la família; aquesta presa de contacte  inicial  és molt important perquè ens proporciona una informació molt valuosa respecte als contextos:  familiar, social i escolar –que es completarà amb l’ entrevista amb el tutor o tutora escolar - i ens permet la formulació d’hipòtesis que més tard una vegada passades les proves diagnòstiques junt amb  la recollida inicial de la informació i les dades obtingudes ens proporciona una estimació de les necessitats de l’alumne-a i a més ens dóna pistes sobre el tipus d’actuació que cal realitzar amb aquest alumne-a  concret, així com ens permet una primera observació,  presa de contacte i interacció amb el nou alumne-a.
Objectius prioritaris:
Cercar i recollir tota la informació disponible sobre l’alumne, a nivell personal, social, familiar i escolar.
Avaluar-lo psicològicament mitjançant proves estandarditzades.
Desenvolupament de les sessions
Els pares de l’alumna acudeixen al gabinet davant de les dificultats d’aprenentatge de lectoescriptura de la seva filla.
Les sessions per a la detecció de la nena han estat organitzades de la manera següent:
Una primera sessió psicòloga /tutora del Pràcticum II amb els pares del nou alumne-a, amb la finalitat de recollir el màxim d’informació. Cinc sessions dedicades a la passació de tests i proves psicopedagògiques diagnòstiques. En totes aquestes sessions l’estudianta de la UOC ha observat la realització d’aquestes.
Una vegada recavada tota la informació pertinent la tutora del Pràcticum II ha elaborat un informe adreçat als pares amb les conclusions de la  valoració de la nova alumna a la que l’estudianta ha tingut accés. La psicòloga ha proposat el tipus d’actuació psicopedagògica que cal fer amb aquesta alumna. L’informe s’ entrega  en mà als pares en una reunió pares/psicòloga informant a aquests sobre les dificultats detectades i l’actuació psicopedagògica  a seguir en el gabinet.
BIBLIOGRAFIA
Cuetos, F. Rodríguez,B. Ruano, E. Arribas,D. PROLEC-R Bateria de evaluación de los Procesos Lectores, Revisada. Madrid: TEA ediciones.
Fawcett,A.J., Nicholson, R.I. DST-J Test para la Detección de la Dislexia en Niños. Madrid: TEA ediciones.
Rey, A. Test de copia de una figura compleja. Madrid: TEA ediciones.
Thurstone,L.L. Yela, M. Test de percepción de diferencias. CARAS-R. Madrid: TEA ediciones.
Wechsler, D. WISC-IV. Escala de Inteligencia de Wechsler para niños- IV. Pearson.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada