Una vegada
determinades les necessitats educatives, s’estableixen les prioritats que cal
treballar amb l’alumne/-a en concret, es redefineixen els objectius i s’assigna
a l’alumne/-a una professora de l’equip psicopedagògic. S’organitza també el
calendari de les successives reunions amb el tutor/-a escolar de l’alumne/-a i
les reunions informatives per els pares amb la finalitat de promoure un diàleg
al llarg de tota la intervenció per part de les persones implicades. Es porta
un registre de cada una de les reunions anotant els acords i les qüestions més
importants que sorgeixin relacionades amb l’alumne/-a.
També s’elabora el
calendari d’assistència de l’alumne/-a
al gabinet de Psicologia, el nombre de sessions setmanals que caldrà realitzar
–una o dues-, la durada de les mateixes que segons l’edat seran sessions de ½
hora o de ¾ d’hora. A continuació es fa la previsió dels recursos que caldrà
aportar y finalment s’elabora el Pla d’actuació per aquell alumne/-a en
concret. També es fixen per a l’alumne/-a les sessions de seguiment trimestrals
(avaluació).
Objectius
Oferir un tractament
psicopedagògic adient a les necessitats educatives detectades en l’alumne/-a.
Iniciar l’alumne/-a en
el mètode multisensorial.
Orientar, si s’escau,
a les famílies, docents i altres persones relacionades amb el cas.
Mantenir coordinacions
amb altres professionals implicats.
Reflexió personal
En el procés d’intervenció,
el/la psicopedagoga assignat/-ada al cas s’implica i es corresponsabilitza del
seu alumne/-a per tal de que millori en el procés lectorescriptor. Tot i que
el mètode té un material específic, aquest pot ser ampliat o incrementat per
altres materials o jocs que la
psicopedagoga consideri adients per al cas de l’alumne/-a en el seu procés d’intervenció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada