18/5/13

ORGANITZACIÓ DE LA INTERVENCIÓ AMB UN ALUMNE/A



Una vegada determinades les necessitats educatives, s’estableixen les prioritats que cal treballar amb l’alumne/-a en concret, es redefineixen els objectius i s’assigna a l’alumne/-a una professora de l’equip psicopedagògic. S’organitza també el calendari de les successives reunions amb el tutor/-a escolar de l’alumne/-a i les reunions informatives per els pares amb la finalitat de promoure un diàleg al llarg de tota la intervenció per part de les persones implicades. Es porta un registre de cada una de les reunions anotant els acords i les qüestions més importants que sorgeixin relacionades amb l’alumne/-a.
També s’elabora el calendari  d’assistència de l’alumne/-a al gabinet de Psicologia, el nombre de sessions setmanals que caldrà realitzar –una o dues-, la durada de les mateixes que segons l’edat seran sessions de ½ hora o de ¾ d’hora. A continuació es fa la previsió dels recursos que caldrà aportar y finalment s’elabora el Pla d’actuació per aquell alumne/-a en concret. També es fixen per a l’alumne/-a les sessions de seguiment trimestrals (avaluació).   
Objectius
Oferir un tractament psicopedagògic adient a les necessitats educatives detectades en l’alumne/-a.
Iniciar l’alumne/-a en el mètode multisensorial.
Orientar, si s’escau, a les famílies, docents i altres persones relacionades amb el cas.
Mantenir coordinacions amb altres professionals implicats.
Reflexió personal
En el procés d’intervenció, el/la psicopedagoga assignat/-ada al cas s’implica i es corresponsabilitza del seu alumne/-a per tal de que millori en el  procés lectorescriptor. Tot i que el mètode té un material específic, aquest pot ser ampliat o incrementat per altres materials o jocs  que la psicopedagoga consideri adients per al cas de l’alumne/-a  en el seu procés d’intervenció.    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada